Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/tuktai/domains/exponatas.lt/public_html/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 6091
7 klaidos dovanojant verslo dovanas. Kaip išsirinkti tinkamai - Exponatas.lt
Dauguma įmonių savo klientus ar partnerius prisimena tik kartą per metus – prieš Kalėdas. Tuomet juos gausiai apdovanoja dovanomis, paruošia ištaigingus sveikinimus ir tikisi, kad ateinančius metus tarpusavio santykiai klostysis puikiai. O ar žinote, kad tai viena didžiausių dovanų teikimo klaidų? Verslo dovanoms tinkamas laikas – bet kuri diena metuose. Tokios dovanos ne tik sustiprina, bet ir suartina jus su partneriais ar klientais.

Verslo dovanos gali turėti didžiulę įtaką jūsų verslo santykiams, jei tik jos parinktos ir įteiktos tinkamai.  Šioje srityje klaidos dovanojant dovaną kaina būtų labai didelė. Mažiausiai tai reikštų nepagarbą ar neprofesionalumo demonstravimą, o daugiausiai – sugadintų santykius ar sužlugdytų verslo sandorį. Žinant kokios rimtos gali būti pasekmės, vis dėlto kartais per mažai galvojama apie verslo dovanos parinkimą ir įteikimą. Paruošėme visą sąrašą dažniausiai pasitaikančių klaidų dovanojant verslo dovanas. Pasitikrinkite, ar jūs irgi jų nedarote.

Dovanojimas tik metų pabaigoje

Kodėl teikiate dovaną savo partneriui ar klientui? Dėl to, kad atėjo Kalėdos, ar dėl to, kad norite parodyti, kaip jį vertinate ir koks jis jums svarbus? Tikriausiai sakysite, kad renkatės antrą variantą. Tuomet kodėl dovaną dovanojate tik metų pabaigoje? Jums nereikia laukti Kalėdų švenčių, kad pasakytumėte partneriui, koks jis svarbus. Bet kuris verslininkas tikrai turi daug daugiau reikšmingesnių verslo progų įteikti dovaną, o jeigu jų dar nėra, nes santykiai tik prasideda, tuomet galima parodyti išankstinį svetingumo ar mandagumo gestą visai be progos. Čia panašiai kaip su moterimis – įteikite joms gėlę visai be progos ir šį gestą įvertins daug labiau nei per moters dieną ar Valentino dieną padovanotą dovaną, kurios ir taip tikėjosi.

Dovanokite dovanas tiems klientams ir partneriams, kurie net ir mažiausiai prisideda prie jūsų verslo sėkmės ir kilimo. Ir nebūtinai visiems reikia dovanoti vienu metu. Patogiausia yra turėti dovanų teikimo kalendorių ir planą. Taip tiksliai žinosite kam, kada ir ką dovanoti.

Netinkamos dovanos

Verslo dovanas reikia rinktis labai atidžiai ir atsižvelgti į tokius aspektus kaip tautybė, religija ar kitus jautrius dalykus. Alkoholis ir mėsa taip pat patenka į rizikingą kategoriją. Netinkamos, netgi nepriimtinos dovanos gali įžeisti jūsų klientus, verslo partnerius ar kolegas, o to jūs mažiausiai norite. Taigi, viena yra dovanoti viskio butelį baro savininkui, o kita – sveikuoliško maisto parduotuvių vadovui. Jeigu nesate tikri, ką žmogus mėgsta ar kokios jo pažiūros, tuomet rinkitės kuo neutralesnę dovaną.

Sveikinimas su švente, kurios kita pusė nešvenčia

Daugelis žmonių švenčia Kalėdas, tačiau yra ir tokių, kuriems ši šventė nieko nereiškia, ypač tuomet, jei dirbate su tarptautiniais partneriais. Taigi, jei jūsų kolektyvas prieš didžiąsias metų šventes yra užvaldytas kalėdinės ar velykinės nuotaikos ir jiems šių švenčių minėjimas yra savaime suprantamas reikalas, tikrai nereikia automatiškai galvoti, kad tas šventes švenčia ir visi jūsų partneriai ar klientai. Juk nenorite įžeisti žmonių ir padaryti didelės klaidos dovanojant dovaną, nusiųsdami ją netinkama proga ar netinkamu laiku. Gal jūsų partneriai yra žydai ir jie švenčia Hanuką? O gal jie kinai ir naujus metus švenčia gerokai vėliau nei likęs pasaulis? Čia ir paaiškėja dar vienas argumentas, kad geriausia dovanas dovanoti ne kokių nors visuotinių švenčių proga, o tuomet, kai tiesiog norite juos pagerbti, priminti apie save arba padėkoti už sėkmingą sandorį. Taip jūsų dovanos nieko neįžeis ir bus įteiktos tinkamu laiku.

Per brangios dovanos

Jei norite parodyti savo dėkingumą ar palankumą, tai galima padaryti ir su nedidele, bet įdomia dovanėle. Čia svarbu pritaikyti taisyklę – kuklumas puošia dovaną. Perdėtai brangi dovana gali atrodyti kaip jūsų puikybės, noro įtikti bet kokia kaina ar susireikšminimo ženklas, ypač tose šalyse, kur kuklumas yra didelė vertybė. Nedarykite tokios klaidos dovanojant verslo dovaną. Taip pat svarbu atminti, kad perkate dovaną verslo partneriui, klientui ar darbuotojui, o ne savo šeimos nariui, todėl ir dovana neturi būti perdėtai brangi ar pernelyg asmeniška. Be to, įteikę brangią dovaną galite priversti nejaukiai pasijusti kitą pusę, jeigu ji neturi paruošusi jums jokios dovanos arba tik simbolinę.

Taip pat verta pasidomėti dovanojimo įstatymais. Kai kuriose šalyse, gavus brangesnes dovanas, jos apmokestinamos kaip papildomos pajamos, nuo kurių reikia sumokėti mokesčius. Tai dar vienas argumentas nepersistengti su dovana ir nepridaryti problemų jos gavėjui.

Pernelyg pigios verslo dovanos

Pernelyg pigiai atrodančios verslo dovanos yra toks pat netinkamas sprendimas kaip ir per brangios dovanos. Pigūs niekučiai pasiteisina nebent tuomet, kai reikia išdalinti didžiulį kiekį dovanėlių parodų ar masinių renginių metu, bet tai netinka verslo partneriams ar esamiems klientams. Tokia pigi ir nereikšminga dovana ne tik nepamalonins jos gavėjo, bet ir įžeis. Dovanodami pigų niekutį tarsi sakote: „Jūs man tiek ir terūpite, kiek vertas šis daiktas“. Lojalūs klientais ir jūsų sunkiai dirbantys darbuotojai tikrai nusipelno būti geriau įvertinti. Tiesą sakant, jeigu ketinate pripirkti pigių dovanų, geriau jau visai nieko nedovanokite. Taip atrodysite tiesiog pernelyg taupus, bet bent jau neužgausite kitų žmonių. Tinkama dovana yra ta, kurioje atsispindi dėkingumas, pagarba ir pastangos.

Per daug informacijos ant dovanos

Kai kurios įmonės pamiršta, kad dovana ir turi būti dovana, o ne skrajutė su išsamia informacija apie jūsų produkciją. Jei ant dovanojamų marškinėlių prispausdinsite per daug reklaminio teksto, niekas jų nenešios. Geriausiu atveju jie taps naktiniais marškiniais ar darbiniu drabužiu, kurį galima purvinti. Bet juk ne toks buvo pirminis tikslas, taip? Ruošiant užrašus ant dovanų galioja taisyklė: „Mažiau yra daugiau“. Taigi, tikrai ne visuomet reikia spausdinti jūsų logotipus ar reklaminius šūkius ant daikto, kurį norite, kad kitas naudotų. Dalis žmonių apskritai nemėgsta nešioti daiktų, kurie pažymėti reklaminiais ženklais, todėl kartais pakanka logotipo tik ant pakuotės, o daiktą palikti „švarų“.

Per daug dėmesio dovanai, per mažai pakuotei

Labai dažnai pasitaiko, kad visas dėmesys sutelkiamas į dovaną ir nebelieka laiko pakuotei arba ji tiesiog pamirštama. Bet dauguma žmonių juk apie knygą sprendžia iš jos viršelio. Jeigu dovanos įpakavimas bus netikęs: iš prasto popieriaus, neskoningoje ar netinkamo dydžio dėžutėje, tuomet ir įspūdis apie dovaną automatiškai suprastės. Taigi viduje esantis daiktas ir pakuotė turi vienas kitą papildyti ir skleisti tą pačią žinutę.

Verslo dovanos šiandien yra labai įprastas reiškinys, tačiau prieš rinkdami dovaną kitam visuomet pagalvokite: „Ar man patiktų gauti šį daiktą?“, „Ar ne per pigiai/ne per brangiai jis atrodo?“, „Kokios tikiuosi reakcijos iš dovanos gavėjo?“, „Koks yra dovanojimo tikslas“, „Ką noriu pasakyti su šia dovana?“. Atsakius sau į šiuos klausimus bus gerokai paprasčiau išrinkti dovanas ir jas įteikti tinkamai.

Verslo dovanų katalogas